Saturday, February 22, 2014

...

Tak tau la ni sebab period ke apa perasaan jadi rapuh sangat. Before ni sedih jugak tapi still kuat nak tahan. Aku ni jenis yang simpan semua benda. Tak reti nak luah, cerita kat sape-sape. Even family pun. Soal hati dan masalah sendiri memang tak pandai cerita kat orang. Masalah yang general yg melibatkan ramai orang baru la share, tu pun pada yang betul-betul nak dengar, pada yang alami benda yang sama. Sebab aku rasa macam takde orang yang akan faham, takde orang yang betul-betul nak dengar, dan malu nak luahkan. Tu yang selalu rasa lonely, bila rasa nak luahkan tapi tak tau nak luahkan macam mana, kat sape, last-last nangis je sorang-sorang sampai puas, sampai tertidur. Ke sebab perangai anak sulung macam ni? Suka pendam sendiri semua sorang-sorang nak orang tengok kita ni baik-baik je, happy. Ataupun sebab aku ni memang penyedih? Pernah dengar tak penyedih? Orang yang perasaannya terlalu rapuh. Even benda yang kecil-kecil pun boleh buat berderai air mata keluar contohnya macam bila tengok orang tua yang makan sorang-sorang macam gelojoh pun dah boleh buat aku sedih sangat-sangat. Penat sebenarnya jadi macam ni sebab asik nak kena keluarkan air mata je. Mungkin sebab ni jugak aku takut nak jatuh cinta, suka kan seseorang. Sebab bila dah suka mesti perasaan akan selalu terluka. Bila terluka memang tak boleh nak tanggung la kan cerita dia. Sebenarnya nak cerita kenapa sedih ni. Tapi nanti-nanti la. Sebab da penat nangis. Nak cerita kena ada energy sebab panjang. haha.

No comments: