Thursday, February 27, 2014

Definition of strong



Strong ni pada aku ada banyak bentuk.

Sebab kekuatan setiap orang lain-lain.

Aku bagi contoh la. Contoh dikalangan orang-orang terdekat aku.

Ada kawan aku ni, kuat betul untuk redha dengan ujian yang dorang tempuh.

Dorang boleh bangun dari ujian, redha atas apa yang ditakdirkan dan hidup dengan ceria semula.

Pada aku itu satu bentuk kekuatan yang memang aku patut respect.

Tapi bentuk kekuatan tu tak ada pada aku.

Bentuk kekuatan aku lain.

Aku tak ada kekuatan untuk meredhakan saja apa yang ditakdirkan untuk aku.

Pada aku takdir boleh diubah dengan berusaha.

Aku jenis yang rebel.

Aku akan berjuang mati-matian untuk dapat hak aku. Aku takkan duduk diam dan cuba terima seadanya.

Aku sanggup kalau perlu jumpa dengan perdana menteri sekalipun untuk dapatkan apa yang aku nak, dapatkan hak aku. Ini perumpamaan dia.

Disebabkan aku tak ada kekuatan nak redha sebelum aku berusaha jadi kekuatan aku adalah untuk perjuangkan bermati-matian apa yang aku nak.

Even kawan aku pun cakap benda yang sama. "Sape tak kenal nooren. Dia mesti dapatkan apa yang dia nak, respect betul"-shiro

Lepas kawan aku cakap baru la aku sedar tentang benda ni sebenarnya.

Tapi kalau aku tak dapat apa yang aku nak, aku akan jadi selemah-lemah manusia. Susah nak bangkit semula lepas tu. Ini tak bagus langsung kan.

Aku cuma harap aku ada kedua-dua bentuk kekuatan ni.


No comments: