Sunday, March 9, 2014


Ni aku nak bagitau ni.


Aku bercadang nak sepi sekejap.

Sebab aku nak pegi cari kekuatan.

Kekuatan untuk aku teruskan kehidupan.

Mana ntah dia hilang.

Bila dah jumpa nanti aku keluar balik. Sama-sama dengan kekuatan tu.

Mungkin setahun ke. Dua tahun ke. Aku pun tak tau.

Dan mungkin bila aku keluar balik, dah tak ada sapa ingat kat aku dah.

Dan kalau jumpa aku kat mana-mana, tak payah tegur.

Kalau teguran tu untuk menyakitkan. Menambah luka-luka aku.

Sebab kalau kau tegur, kau pasti tanya khabar aku. Khabar aku sekarang tak baik. Nanti kau tanya kenapa.

Aku takkan boleh jawab. Aku akan bertambah sedih sebab gagal jawab soalan kau.

Ni aku cuma nak bagitau la.

Kalau ada sesiapa yang nak tau.

Eh mungkin tak ada sesiapa yang nak tau.

Sebab blog ni pun tak ada orang baca.


No comments: