Sunday, February 26, 2012

Upcoming project

Assalamualaikum.

Tajuk macam serius je kan. haha. Sebenarnya 'project' yg dimaksudkan adalah..
-
-
-
-
-
ini. <3


Next weekend kena balik rumah sebab ada dental appoinment, alang-alang dah ada kat rumah tu, saya nak try la buat bende kat atas tu. Benda yang kat atas tu ialah 'kek batik' tau in case ada yang masih tak tahu lagi. Haa, macam mana la boleh tiba-tiba datang idea nak buat ni kan. Actually, bufday seseorang dah nak dekat.
Langsung tak ada idea nak bagi apa pada dia. Disebabkan dia terlalu sukakan kek batik, jadi nak try la buat ni dengan usaha dan air tangan sendiri. eheh. Memang tak pernah buat kek batik, selama ni mak je yang buat. Sendiri jadi tukang tengok, tolong sikit-sikit dan makan je. Dulu saya memang teruk, langsung tak ada keinginan nak belajar masak. Tinggi sangat ego, apa ntah nak jadi dengan diri sendiri. Tapi lately tiba-tiba ada eager yang sangat kuat nak belajar memasak, mungkin sebab dah nak sampai seru kot. haha. -_-" Satu perubahan yang baik buat diri sendiri. 


Dulu dah pernah masak untuk dia. Bukan masak la actually, tapi baking. I made his favourite and I ask him to give rate lepas dia rasa. Malangnya dapat 6/10 je. Pada saya itu dikira gagal sebab saya expect at least saya dapat 8/10. Tu lah, overconfident lagi! padan muka sendiri.  Kecewa sangat rasa, sebab saya buat tu dengan sepenuh hati dan kepayahan. kenapa payah? sebab first time buat sendiri tanpa pertolongan mak. Mak tolong sikit-sikit je, bagi komen tentang rasa, sukatan, etc. The rest, saya buat sendiri. eheh. The result was awesome, sebab adik-adik, ayah pun suka. Tapi tak kena sangat dengan lidah dia mungkin TT, tapi habis jugak dia makan. -_-". BUT, i won't give up. This is my second try. Tengok nanti macam mana pulak result dia. Kali ni tak nak overconfident lagi. TT. haha. Tapi yang penting niat ikhlas, buat sepenuh hati dan sepenuh kasih sayang. =)


pens off. =)

No comments: