Thursday, May 19, 2011

lelaki.. harus beginikah??

let me start by this quote..perempuan yang
baik untuk lelaki yang baik.indeed..aku tidak mahu mempersoalkan yang itu.
tp aku just nak mempersoalkan yang ini..semua lelaki mahu
perempuan yang baik untuk dijadikan isteri.tp kadang2..adakah lelaki itu deserve
utk mendapat perempuan yang baik kalau diri sendiri memang bukanlah seorang yang
baik?

Frankly speaking.aku sangat2 benci dengan lelaki yang
menganggap perempuan ni murah..tp dalam masa yang sama mengimpikan perempuan
berclass A utk dijadikan isteri..i bet semua lelaki nak pompuan yang baik untuk
dijadikan isteri..bout..how about perempuan yang dikatakan xde class tu..xbaik
tu??

Seriously..im fed up dengan sesetengah lelaki yang usung
perempuan kesana ke mari..pastu at the end of the day..kahwin ngn pompuan
lain..then bila ditanya nape xkawin dengan yang diusung tu..dia ckp..haih..xkan
lah pompuan yang boleh diusung kesana kemari lak nk buat bini..nak buat bini
mesti kena yang bagus la bro.what??sorry I cant accept that..sebab siapa anda
mahu judge baik ke tidak pompuan tu.let me tell u what..pompuan ni mcm2 jenis
tau..kadang2 lelaki yang menjadikan die xbaik..kadang2 pompuan tu sanggup
diusung kesana kemari sebab dah tangkap cintan kan..so lelaki xboleh la
manipulated that situation..kamu tinggal dia macam tu..adakah kamu tahu apa
perasaan dia?

lagi satu..aku tahu ramai sangat lelaki kalau boleh nak
perempuan solehah, lembut bertudung semua..so kadang ada anggapan yang pompuan
xbertudung ni xbaik or xboleh dijadikan isteri..so bila dia kapel ngn pompuan
xbertudung ni..dia anggap pompuan ni jenis xbaik dan x memenuhi kretiria nak
dijadikan isteri..so dia dari awal2 lagi..dah niat nak main2 kan
saja..wow..semudah itu?ceteknya pemikiran sebegitu terutama yang terlalu lantang
melabel kn seseorang pompuan itu ini..sumpah aku benci lelaki yang jenis aggap
perempuan itu murah.iye..aku tahu kadang2 ada perempuan yang betul2 murah..tp
yang jenis xmurah?yang jenis mengikut segala?tahukah anda apa perasaan dia
dipermainkan sebodoh2 nya?

kadang2 ada lelaki just kenal dengan pompuan, pujuk rayu
semua just for fun..just nak test how that machine work..urm..make me
wondering..is they are chip to bargain?lepas puas mencedok segala yang manis2,
then blah pastu cari pompuan yang baik tuk dijadikan isteri.?come on la..its not
a fun drama..it’s about a girl life..

again. didn’t u think..pompuan yang u rasa xde class, xbaik
tu..ada mak bapak..ada keluarga..ada dignity jugak..ada perasaan..didnt u know
that..They maybe hurt enough because of u..

so here..aku just nak conclude..sebagaimana murah anda
memperlakukan seseorang perempuan..begitulah anda akan dibayar nanti.karma is
the best thing ever existed. anda harus ingat..nanti perkara yang sama mungkin
berlaku kepada adik anda, anak anda..ataupon mungkin isteri anda..so
remember..one day u will pay for that.

jadi kepada lelaki2 diluar sana..beringatlah sebelum anda
judging seseorang perempuan..ingatlah satu benda..tak semua perempuan yang
dianggap xbaik itu benar2 xbaik..kadang they are not cheap.U MAKE THEM CHEAP. so
bagi lelaki yang sedang bersenang2 mempermainkn perempuan yang dirasakan tidak
mahu dijadikan isteri..tp berniat untuk memperisterikan pompuan yang baik
kelak..all I can say that..if u don’t felt stupid doing so..i pity u.

why
i said so?kerana aku juga seorang perempuan dan aku tahu..setiap manusia
bergelar perempuan itu ada perasaan dan maruah.
this entry was taken from nurul blog. saya teramat2 lah sokong kata2 dia n ambil lah iktibar ye korang. =)
p/s: sumpah aku sayang lelaki yang baik. =)

No comments: